Power

Club Power is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt aangepast aan jouw wensen. Club Power is ideaal als je wilt werken aan je hele lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie & kracht.

Is Club Power iets voor mij?

Deze les is uitermate geschikt voor iedereen die doelgericht wil trainen. Effectief werken aan je conditie, je gezondheid en een goed gevoel is met Club Power binnen handbereik. Geschikt voor iedereen: vrouwen en mannen, beginners en gevorderden, jong en oud.

Hoe ziet een Club Power les eruit?

De coach, de muziek en de enorme afwisseling in het programma zorgen iedere week voor een optimale workout. Voor iedere spiergroep nemen we een apart muzieknummer en doe je verschillende fitnessoefeningen met een halter met gewichten. Op deze wijze ontstaat er een uitgebalanceerde training waarbij je hele lichaam aan bod komt: benen, billen, rug, borst, armen (biceps, triceps), schouders en buik.

Voordelen Club Power:

Muziek zorgt voor inspiratie, motivatie en fun; Je bepaalt zelf de intensiteit van de training; Afwisselend en uitdagend door de opbouw van de les; Eenvoudig en dus voor iedereen geschikt.

ZUMBA

Zumba

Wat is Zumba?

Zumba is een heerlijke dansles die je zeker een keer geprobeerd moet hebben. Merengue, salsa, samba, cumbia, reggeaton en top 40; alle dansstijlen komen aan bod. Geen moeilijke pasjes. Gewoon lekker dansen en calorieën verbranden.

Hoe ziet een Zumba les eruit?

We starten met een warming-up van ongeveer 5 minuutjes. Verschillende makkelijke aerobicspasjes wisselen elkaar af. Dan gaan we door met de dansjes. Hoe lang we elk dansje doen ligt aan de instructeur. We sluiten af met 5 minuutjes cooling-down.

Wat moet ik meenemen naar de les?

Tijdens de Zumba les wordt er af en toe gedraaid op de voeten. Het is fijn om wat gladdere schoenen aan te hebben zodat dit makkelijk gaat. Mocht je het fijner vinden om op sokken of blote voeten te dansen dan mag dit natuurlijk ook. Daarnaast is het fijn om een handdoek en wat te drinken (het liefst water) mee te nemen

.

HIIT

is de afkorting van High Intensity Interval Training. Deze training is een vorm van cardio waarbij de oefeningen in intervallen worden uitgevoerd. Deze vorm wordt namelijk gebruikt voor AFVALLEN!

In deze periode ben je wel erg actief en de cardio is met een hoge intensiteit. Bij HIIT is er sprake van een afterburn effect. Dit houdt in dat je 24 uur later nog meer calorieën verbruikt door de HIIT training. Dit is voordelig als je aan het afvallen bent. Je verbruikt met HIIT ongeveer drie keer zoveel energie als met een normale training.

HIIT is een trainingsvorm waarbij vooral het cardiovasculaire systeem getraind wordt. HIIT training is gebaseerd op kortdurende High intensity intervaloefeningen. Afgewisseld met kortdurende pauzes van actief herstel of volledige rust.

Het doel van high intesity training is om herhaaldelijk het cardiovasculaire systeem te trainen, dat ook gebruikt wordt bij specifieke duurinspanning.

Het is een efficiënte training als je vet wilt verbranden, in vergelijking met langdurende duurtraining.

Bootcamp

De bootcampmethode komt oorspronkelijk uit het Amerikaanse leger, waar het een middel is om soldaten voor te bereiden op zware taken. De commerciële variant, die hiervan is afgekeken, is voor alle sportniveaus toegankelijk.
Als een bootcamptraining goed gegeven wordt, wordt er aandacht geschonken aan het hele lichaam met een full body workout, geschikt voor zowel mannen als vrouwen. Een training bestaat doorgaans uit hardlopen, intervaltraining en specifieke fitnessoefeningen die meestal in de buitenlucht uitgevoerd kunnen worden, zonder inzet van extra apparaten.

Het mooie is dat je na een aantal trainingen alle oefeningen wel onder de knie hebt. Ga dan eens met je groepje vrienden zelf een bootcamptraining samenstellen. Wees creatief en let vooral goed op wat je instructeur precies vertelt tijdens de training.

Cycle

Cycle is voor iedereen die doelgericht wil trainen en wil werken aan een Jong, oud, man, vrouw, beginner, gevorderd: iedereen in de groep werkt aan een eigen doelstelling.

Hoe ziet een Cycle les eruit..

De les zit boordevol energieke, afwisselende muziek die je uitdaagt om snel te bewegen. De hele les word je meegenomen op een fietsroute over bergen en dalen. De coach en de oefeningen tijdens het programma zorgen iedere week voor een optimale ontspanning en inspanning. Je geniet van de muziek en werkt ondertussen keihard aan een gezonder en fitter lichaam.

Pilates

Pilates is een trainingsmethode voor lichaam en geest, ontwikkeld door Joseph Pilates. Omdat hij zelf een tengere jongen was, en op jonge leeftijd een zwakke gezondheid had, experimenteerde hij met allerlei vormen van sport en yoga om zijn lichaam sterker te maken.

Fun Boxing

Fun Boxing is een conditionele sport, waar alle verschillende gevechtssporten samen zijn gevoegd in één les, zoals Boxen, Karate, Taekwon-do. Tevens goed voor kinderen met een beperking. Goed voor de zelfvertrouwen.